Najlepsze brownie z masłem orzechowym

czwartek, lutego 17, 2011


To absolutnie cudowna kombinacja  wilgotnego ciasta na bazie ciemnej czekolady i kremu z masła orzechowego. Powstała z kompilacji kilku przepisów i opinii wybrednego Testera :) zdecydowanie moje najlepsze brownie do tej pory. 

Uwielbiam masło orzechowe! Do tego stopnia, że coraz częściej przygotowuję je sama w domu - nie wymaga to wcale wiele zachodu, a otrzymuję 100% produkt, w którym wiem, co jest. Wystarczy podprażyć orzeszki ziemne, a następnie zmiksować je blenderem. Można dodać odrobinę oleju o neutralnym smaku, jeśli chcemy, by nasze masło miało bardziej płynną konsystencję lub trochę soli dla zaostrzenia smaku. Nie dodaję cukru, ponieważ zwykle i tak moje masło orzechowe łączę z czymś słodkim. Tak jak na przykład w tym cieście. 


Przepis na te najlepsze brownie z masłem orzechowym jest bardzo prosty - najpierw mieszamy składniki na krem z masła orzechowego, a następnie przygotowujemy czekoladowe ciasto, czyli brownie. Zanim je jednak upieczemy, wymieszamy je z przygotowanym kremem. W trakcie pieczenia obie warstwy połączą się w jeden, wspaniały placek. 



Brownies z masłem orzechowym


Składniki na ciasto (blaszka 20x20):
  • 160 g gorzkiej czekolady (z wysoką zawartością kakao, ok 70%)
  • 100 g masła
  • 100 g mąki
  • 100 g cukru
  • 4 jajka L
  • 1 łyżka esencji waniliowej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na masę orzechową:
  • 200 g masła orzechowego
  • 50 g masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 4 łyżki mleka 3,2%  lub śmietanki
  • szczypta soli
  • ewentualnie: kilka pokrojonych fistaszków 
Wykonanie (na blaszkę 20x20 cm):


  1. Najpierw masa orzechowa: wszystkie składniki dokładnie wymieszać.
  2. Teraz ciasto: topimy czekoladę pokruszoną w kawałki wraz z masłem w kąpieli wodnej - najlepiej w dużej metalowej misce, którą możemy potem również wykorzystać do mieszania. Lekko przestudzić. Dodać wanilię. 
  3. Żółtka rozkłócić lekko razem w osobnym naczyniu i dodawać partiami do czekoladowej masy. Następnie wymieszać całość z cukrem, mąką i proszkiem do pieczenia (można mikserem). Białka ubić na sztywno, za pomocą drewnianej łopatki wymieszać z ciastem.
  4. Do blaszki nałożyć pół porcji ciasta. Można to zrobić albo rozkładając równomiernie po całej powierzchni, albo nakładać łyżką, pozostawiając nierównomierne dziury :) Ja wybrałam sposób drugi, dlatego później uzupełniałam wolne miejsca łyżkami masy. W sposobie pierwszym całość masy rozsmarowujemy na cieście. Na koniec wykładamy drugą część ciasta i uzbrajając się w nóż o tępej końcówce, rysujemy na wierzchu esy-floresy: naszym celem jest lekkie zmieszanie masy i ciasta.
  5. Piec około 25 minut w temp. 170 stopni (termoobieg).

ps. cała sztuka upieczenia brownies sprowadza się do tego by nie wyłączyć piekarnika za późno - powinny być lekko wilgotne.

Zobacz także

4 comments

Bardzo mi miło, że poświęcasz swój czas na komentowanie mojego pisania ;-) dzięki! ;-)

(*)

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa - przed skopiowaniem musisz zapytać o zgodę (+ ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

Należę do

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl Top Blogi

Popularne posty