Pasta ze szparagami, szynką suszoną i pesto z rukoli

wtorek, czerwca 25, 2013



Wpis z cyklu  "bardziej inspiracja niż przepis" na kończący się sezon szparagowy.  Dodatkowo: przepis-wymiennik czyli wymień składniki na to, co lubisz najbardziej.  Szpinak można zamienić na rukolę lub duże liście bazylii. Szynkę szwarcwaldzką na parmeńską.  Tagliatelle na penne. Pesto z rukoli na pesto z bazylii. Orzechy włoskie na laskowe. Aż nic z oryginalnego przepisu nie zostanie, ale nic to - ważne, że będą szparagi (do makaronów jakoś białe bardziej mi pasują)! A oto moja ulubiona wersja: 



Składniki (na 2 osoby):
  • ok. 250 g makaronu tagliatelle 
  • 1/3 szklanki pesto z rukoli wg tego przepisu
  • 6 białych szparagów 
  • kilka plasterków suszonej szynki (u mnie szwarcwaldzka)
  • kilka suszonych pomidorów
  • spora garść świeżego szpinaku
  • parmezan
  • 2 łyżki posiekanych włoskich orzechów 
  • świeżo mielony pieprz


Wykonanie:
1. Przygotować pesto.
2. Ugotować szparagi na parze (ok. 5 minut, porady jak przygotować szparagi tutaj), pokroić na spore kawałki.
3. Podzielić szynkę na mniejsze części (paski), pokroić suszone pomidory.
3. Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie, odcedzić pozostawiając w garnku 2 łyżki wody z gotowania i wymieszać w nim makaron z pesto i szpinakiem. Następnie dodać szynkę i pomidory.
4. Przełożyć na talerze, posypać orzechami, parmezanem i oprószyć pieprzem.









Zobacz także

1 comments

Bardzo mi miło, że poświęcasz swój czas na komentowanie mojego pisania ;-) dzięki! ;-)

(*)

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa - przed skopiowaniem musisz zapytać o zgodę (+ ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

Należę do

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl Top Blogi

Popularne posty